6. heti összesített TikTok statisztika áttekintés

Lassan egy éve lesz, hogy készülnek a heti magyar TikTokker toplistáink, azóta figyeljük rendszeresen, hogy mi is történik a platformon, kinek hogyan teljesítenek a videói, viszont, egy hónapja készült el az adatgyűjtő és analitikai rendszerünk egyik fejlesztése ami a listánkon szereplő TikTok tartalomgyártók videónak bizonyos fontos paramétereit lementi egy héten többször is, és ezek alapján próbálunk meg okosabbak lenni, ha lehet hétről hétre.

Most egy gyors összegzést hoztam csak abból az adatból, ami egyébként a főoldalon bárki számára elérhető a legutolsó táblázatban.

Amit itt láttok, ez az elmúlt 3 hét összesített adatai, az első oszlopban a 4. hét, aztán az 5. hét és végül a tegnap éjfélkor lezárt 6. hét összesített adatai láthatóak.

Ami látszik egyértelműen, hogy 3. hete csökkentő tendenciát mutatnak az átlagos megtekintési számok, és gyakorlatilag minden más ahhoz kapcsolód metrika is, függetlenül attól, hogy mennyi videó kerül fel. Többen is panaszkodnak rá videók alatt, illetve kkv, marketing és tartalomgyártói csoportokban is láttam ezzel kapcsolatos kérdéseket illetve felvetéseket.

Egyelőre a választ nem tudjuk, de egyértelműen egy algoritmus változás történt, az elmúlt 4 hónapban nem először, pl december elején is hasonlóan kriminális számok és elérések voltak. Január elejére az állapot helyreállt, de január vége óta ismét lefelé tartanak a számok.

Erre a folyamatra a tartalomgyártók próbáltak több videóval reagálni, ahogy a középső táblázatban látszik, de az átlagos megtekintések ennek ellenére sem tértek vissza. A két héttel ezelőtti átlagos lejátszási szám nagyjából felét sikerült csak hozni, a két héttel ezelőttihez képest nagyobb feltöltés szám mellett is.

A rendelkezésre álló adatokat még elemezni fogjuk, hogy lehetséges-e meghatározni valami mintaszerűséget a visszaesésekben, pl, hogy a 10mp alatti videók estek-e vissza, vagy a 90 másodperc felettiek, azok, amik még mindig a Jingle Bells háttérzenéjét, esetleg azok, amik a #takarodjforyouba hashtaget használják, vagy amelyek kedden este 10 után kerültek csak fel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*